Brokens arrows

Sömn fick jag allt men bara tre timmar. Väcktes av solen sken in i sovrummet och jag kunde inte somna om. Ville inte missa den fina söndagens erbjudande :) Jag har hunnit hälsat på svärföräldrarna, rastat hundarna vid Hagasjön och pratat med barndomsvännen K. Det är helt underbart och ha en sådan vän som man kan berätta ALLT! Vi har inga hemligheter för varandra (iaf inte jag HAHA), Jag är så lycklig lottad som har en sån vän och dessutom en rese-vän. Oj vad vi har rest till alla möjliga länder! Vi kanske får ta och smida ihop en resa snart!? Jag skulle kunna sitta här och skriva massor med positiva saker men jag säger, finner inga ord hur fin vän jag har som jag från dag ett har varit rädd om! Vi ska bli allt skrynkliga tillsammans HAHA.

I skrivande stund regnar det lätt och det är mysigt när det smattrar på köksfönstret, löven cirkulerar i luften och alla dessa färgskiften på träden. Jag älskar hösten, speciellt som det är just nu. Mysa ner sig i soffan, en feel good film, te, filt, levande ljus, min andra hälft och våra hundar. Lovley.

Annars har jag även pratat med mina föräldrar. Jag blir tokig. Det pratas redan var och när det ska firas jul. Mammas syster ringer hela tiden och manipulerar och utnyttjar sin situation. Mina föräldrar vill att jag kommer hem till jul iår och jag kan inte ge något besked ännu och om jag kan få ledigt under julen. Jag har sagt mitt att jag inte åker en till jul till min mammas syster. Jag hatar henne och jag tycker inte om hur hon alltid provocerar mig varje gång och det slutar att vi skriker och bråkar. Hon har något emot mig och det här bråket, tjafset har pågått sen jag var liten flicka. Det räcker! Ja, man tycker att mina föräldrar kan ju komma ner hit. Dilemmat slutar inte där NEJ NEJ! Dem vill inte komma utan vill att jag i sånna fall kommer upp. 

Jag har älskar julen men dem senaste åren har så mycket hänt i allas liv och hur vissa utnyttjar det äcklar mig. Om nu vill min moster att vi ska komma till henne. Hon ta och palla sig hit som inte alls har ont om pengar. Nej, det går ju inte för varannan jul firar dem hos henne och hela tjocka släkten kommer. Jag ska nämna att vi har släkten i Polen, Warszawa. Sen hade hon kommit till mina föräldrar hade ju inte jag åkt, inte tvekat en sekund!  

Tänk att det kan ta så mycket energi och att jag ens lägger energi på det? Hon lyckas provocera mig på mils avstånd! Mina föräldrar vet att jag hatar henne för det har jag sagt och jag aldrig mer kommer sätta min fot i hennes hus. Hon har hotat med massa bland annat och skvallra hur jag egentligen är, hur hemsk jag är både hos henne, mot henne, mot mina föräldrar, att jag beter som en 10 åring och att hennes barnbarn som är 15 år är mycket mognare. Hon har även sagt att hon ska se till och vända hela släkten mot mig och se till att jag aldrig mer får komma till dem, någon. Det var droppen hon får som hon vill. Jag har så mycket med mitt mående och min situation som jag befinner mig i nu...jag orkar bara inte med massa onödigt som kan få mig och falla tillbaka. Som jag känner nu, skulle jag helt vilja dra täcket över mig och vakna nästa år. Slippa allt.
Ja, jag väljer och dra täcker över huvudet...sen kan man göra såhär...det är ett annat alternativ! 
Ha en fortsatt trevlig höst söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0