151025 when everyone's sleeping...

...Kör nattugglan en update!
Lördagen började sent. Väldigt sent! Jag vaknade av att min mobil ringde och det var J som undrade om jag sov. Yrvaken sneglade jag mot nattduksbordet och tittade på klockan. HELVETE visaren stod exakt på 13.00. Svarade honom att jag var full gång med städningen och fick verkligen anstränga mig för och låta pigg! Huvudsaken att jag hann med allting innan 18-tiden. Bjöd Jonas bror, fru och barn på middag. Det var en kort men effektiv dag, kanske skulle göra såhär varje dag!? HAHA.

Spelade lite FIFA och kom på en briljant ide (tyckte jag just då) ta mina kvällsmediciner när det närmades sig slutet på spelandet. Hällde upp lite läsk och tog mina mediciner. Jag vann matchen på straffar måste jag tillägga (oftast jag som vinner på dem).

Jåmen visst! Som vanligt hann både J och hunden snarka ikapp varandra, medan en annan låg och försökte tänka på sin andning. Tankarna tog över, försökte fokusera, slå bort dem, tänka på min andnining, snarkningarna blev högre, varmt, tog bort täcket, för kallt, frustrationen börjde smyga sig fram, tänkte på min andning, drog över täcket och drog en suck och slängde iväg täcket. Jag gav upp efter 2 timmar. Varför ska jag ligga och plågas? Huvudet var på högvarv, har hunnit göra rosor av löv, vikt servetter eller iaf försökt, druckit två koppar kaffe, beställt hem diverse saker från nätet och en lite update här! Oavsett när jag går och lägger så ska jag upp innan kl. 09! Huvudet bara går på högvarv just nu, kan inte koppla bort det. Känner mig stressad och vill få så mycket gjort men får ändå nästan ingenting gjort. Druckit upp min varma mjölk och ska försöka sova nu. Ett försök till klockan är bara efter 04.20... 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0